marți, 14 august 2012

Un fleac...m-au ciuruit




Am declarat război țânțarilor! După ce s-au ospătat din noi săptămâni întregi, m-am hotărât să scot artileria grea- uleiul esențial de citronella: cea mai eficientă armă naturală împotriva țânțarilor, căpușelor șamd. Uleiul se poate utiliza în diferite moduri: câteva picături în uleiul de corp dacă mergeți la picnic, în lampa odorizantă ca să țineți departe de cameră țânțarii, însă cel mai mult mă tenta să fac lumânări anti-țânțari numai bune pentru serile călduțe de vară, atunci când stăm afară până târziu și nu vrem să intrăm în casă ciuruiți.


Lumânări simple se găsesc la orice supermarket, borcane goale sigur aveți în plus prin cămară (cele mici și cu gât larg sunt de preferat); cel mai greu e să găsiți uleiul de citronella...cred că eu am intrat în toate farmaciile și plafarele posibile până să găsesc, în sfârșit, într-un magazin online și încă la un preț foarte bun.

Să trecem la treabă!
Lumânările le-am rupt, păstrând fitilul, apoi le-am topit într-un vas termorezistent. Lichidul rezultat trebuie lăsat puțin să se răcorească (până când pe marginile vasului observați că începe să se solidifice) și abia atunci adăugate 5-10 picături de ulei esențial.
Cât timp se răcește lichidul puteți pregăti borcanul în care veți turna lumânarea: fitilul trebuie să fie fixat în centrul borcanului înainte de a turna lichidul (eu am improvizat un suport din 2 agrafe de păr- vezi imaginea 2). Eventual borcanul se poate scufunda într-un vas cu apă rece- ajută la solidificarea rapidă a lumânării.
Acum e totul pregătit ca să turnăm cu grijă în borcan lumânările topite la care am adăugat uleiul de citronella. După câteva ore, când s-a întărit noua lumânare, se poate tăia și fitilul care e în plus.


Și gata! rămâne să aprindeți lumânarea și să vă bucurați de seară fără să vă pese de țânțari.

Atenție însă, nu puneți mâna direct pe borcan după ce lumânarea a fost aprinsă un timp îndelungat, ar fi păcat să scăpați de ciupituri dar să vă alegeți cu o arsură.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Bună,
eu sunt Ioana.

Bine ați venit pe blogul meu!
Aici descoperim că bucuriile simple sunt întotdeauna cele mai valoroase; de aceea, fie că gătim, desenăm, meșterim sau ne jucăm , ne facem întotdeauna timp să fim împreună - în cuib.
scrieți-mi:
theioanavlad@gmail.com