vineri, 19 octombrie 2012

Tarta purpurie

Cred că totul a început cu o vizită în piață și întoarcerea acasă cu încă un kilogram de sfeclă roșie.
Recunosc că atunci când fac cumpărăturile (mă refer aici la cele de mâncare) criteriile de selecționare sunt de ordin pur estetic, de obicei nu am o listă de cumpărături și aproape niciodată nu am un plan cu ce o să gătesc în zilele următoare. Pur și simplu cumpăr ce arată bine și bineînțeles țin cont de cromatica în sacoșa de cumpărături: dacă am luat conopidă, cartofi și pătrunjel e clar că trebuie să adaug ceva mai viu colorat de exemplu sfeclă! :) Știm cu toții că sfecla ne face bine mai ales iarna și nouă ne place mult la gust, dar culoarea... culoarea este senzațională!


Așadar, ce puteam face cu atâta sfeclă purpurie? Salată de sfeclă tot am mâncat în toate felurile: cu hrean, cu usturoi, borșul cu sfeclă roșie nu prea m-a încântat...Din fericire mi-am amintit că aveam în congelator niște aluat fraged care își aștepta de mult rândul, așa că am încercat ceva nou: o tartă cu sfeclă, cu sfeclă și cu brânză (avea nevoie de ceva alb pentru contrast :D)
Am ilustrat-o și pentru voi și e numai bună de făcut în weekend și de savurat lângă o salată (verde!).


blat:
umplutură:
  •  sfeclă roșie (coaptă sau fiartă)*
  • brânză telemea*
  • 2  ouă
  • 4 lg  smântână
  • sare&piper
 *cantitățile pentru sfeclă și brânză depind de voi, puteți pune 500 gr sfeclă și mai multă brânză dacă preferați o tartă cu mai multă brânză, sau invers: 1 kilogram de sfeclă și puțină brânză printre ea dacă vă place cu mai multă sfeclă.

Un comentariu:

  1. Minunat, minunat! Ne plac ambele: si branza, si sfecla. Nu stiam ca am putea face o tarta cu ele, dar aaaaaaaacuuuuuuum... mult mai clar! MULTUMIM!

    RăspundețiȘtergere

Bună,
eu sunt Ioana.

Bine ați venit pe blogul meu!
Aici descoperim că bucuriile simple sunt întotdeauna cele mai valoroase; de aceea, fie că gătim, desenăm, meșterim sau ne jucăm , ne facem întotdeauna timp să fim împreună - în cuib.
scrieți-mi:
theioanavlad@gmail.com